Over mij

Mijn foto
Probeer eens anders naar zaken te kijken. Lukt dat jou zelf niet? Weet me dan te vinden als dat nodig is!
-- Spreken is Zilver & 'Schrijven' is Goud! --
-- Zwijgen echter is de duivel verzoeken --
(I.p.v. het gezegde -- 'Zwijgen' is Goud --)

woensdag 15 mei 2013

Man-Vrouw relatie?


Veel om mij heen zie ik vrijgezelle mensen bezig met zichzelf, en daarbij vraag ik me af of deze nog ooit tot een ECHTE man-vrouw relatie in staat zijn?

Deze mensen hebben werk, sport, dansen, vriend(inn)en, hobby, een eigen huis, een (of meerdere) huisdier(en), enz.
Als je ziet dat ze een man-vrouw “relatie” krijgen dan vraag ik me wel eens hoe dat moet?
Want, ze blijven hun sport beoefenen, blijven met hun vriend(inn)en uitgaan, bezoeken alle (dans)feestjes, en ook de hobby’s moeten gewoon doorgaan.

Wat nou relatie, en met wie? Wat houdt zoiets in, waar gaat het over?
Als je al die dingen die je, vóórdat je deze “relatie” kreeg, ook in je relatie blijft doen, waar heb je dan een partner voor nodig? Om ’s nachts naast te liggen? Want je leven wordt meer ingevuld door mensen waar je mee werkt, sport, mee uitgaat en/of danst, dan met je eigen partner.

Een relatie gebaseerd op “het hoort zo” dat je een partner hebt of, ik kan ook vertellen ‘dat’ ik een partner heb, is iets heel anders dan WERKELIJK een relatie hebben. Bij het voornoemde lijkt het erop dat jij je STATUS, over het hebben van een relatie, belangrijker vindt dan je PARTNER in die relatie. In een relatie zijn 2 mensen belangrijk en alle anderen komen op de 3e, 4e, 5enz. plaats. Als dit voor jou niet geldt dan heb je geen relatie of heeft het niets met een relatie te maken maar meer met een statussymbool van: “KIJK EENS, IK HEB ‘OOK’ EEN RELATIE!” Lees ook eens het blog artikel "Are you ready to meet your Soulmate?"

Wat ook veel gebeurt is dat, wanneer er problemen zijn/ontstaan in de relatie, dit niet met de partner zelf, maar met vriend(inn)en en/of de directe omgeving besproken wordt, i.p.v. met de partner. Vluchten is eerder aan de orde dan bouwen, want bouwen aan een relatie, is wanneer je alles met ELKAAR deelt, waarvan geen sprake is in de vorige zin.

Een man-vrouw relatie is op liefde voor elkaar gebaseerd waarbij het grootste gedeelte met elkaar doorgebracht wordt en waarbij je voor elkaar gaat en een samenzijn opbouwt en uit bouwt.

Het is niet “Dat kan er ook nog wel bij” Nee, het is IN PLAATS VAN (een of meerdere zaken)! Je kunt het hier niet mee eens zijn natuurlijk, je kunt het zelfs ouderwets vinden. Maar bedenk dat een relatie NIETS voorstelt als je meer tijd met/aan anderen besteedt dan aan je partner. Want als dat zo is, dan kun je beter alleen zijn, dan ongelukkig met zijn tweeën.
De gulden middenweg is eigenlijk de bedoeling.

Burst Your Bubble door het kaf van het koren te scheiden en van het verschil doordrongen te zijn van het statussymbool ‘Relatie’ of een ´ECHTE Relatie´.