Over mij

Mijn foto
Probeer eens anders naar zaken te kijken. Lukt dat jou zelf niet? Weet me dan te vinden als dat nodig is!
-- Spreken is Zilver & 'Schrijven' is Goud! --
-- Zwijgen echter is de duivel verzoeken --
(I.p.v. het gezegde -- 'Zwijgen' is Goud --)

dinsdag 14 juni 2016

Herken Onbesproken ‘Sneaky’ Gedrag

Ik maak het rondom mij in veelvoud mee.
Door 'soort zoekt soort' gedrag ontstaat consensus ofwel kuddedierengedrag.
Dit ontstaat vanuit “Samen staan wij sterk” ofwel “Alleen stel ik niets voor of ben ik maar een zielig persoon”

Voorbeelden,
  • Onderling vrouwengedrag over/naar mannen
  • Kliekvorming door groepjes 'soort zoekt soort' mensen



Waarom is onbesproken gedrag ‘Sneaky’?
Omdat degene waarover het gaat, die buitenstaander is of zo gemaakt wordt, zich niet bewust is van wat er speelt, omdat het deze persoon of personen niet verteld wordt, het dus als het ware onbesproken blijft. Deze persoon of personen VOELEN dat er iets speelt, maar kan daar niets mee omdat er niets aan hem/haar/hun wordt medegedeeld.

Onbesproken gedrag creëert onmacht en dat is een verdomd k*t of kl*te gevoel.

Wat kan je ermee of eraan doen is dan de vraag?
Wat je ermee kunt of eraan doen, is afstand nemen van zulke personen die onmacht bij je oproepen en/of veroorzaken.

Ertegenin gaan is verspilde tijd en moeite omdat tegen degenen die aan kliekvorming doen geen kruid gewassen is en het niet de moeite waard is daar nog langer iets voor te betekenen of moeite voor te doen.

Mocht je in dit voorbeeld iets herkennen, bedenk dan aan welke kant je staat en/of dat wel terecht is!
  • Voor degene die aan kliekvorming doen kan het zijn dat je er eens bij stil gaat staan dat het plaatsvindt
  • Voor degene die onmacht ondervindt van onbesproken 'sneaky' gedrag, bedenk eens of het nog iets uithaalt om je met zulke mensen in te laten, die jou dit aandoen (onmacht bezorgen)


Burst Your Bubble als je hiermee te maken krijgt en (als je tenminste) een rechtsschapen persoon bent! Dit geldt voor degene die door anderen in een kliek getrokken wordt alsook voor degene die onmacht ervaart van anderen die een kliek vormen. 

Ervaar je de druk en/of trekkracht VAN/DOOR kliekvorming of ervaar je onmacht VAN een kliek, neem afstand van zulke mensen omdat je altijd onterecht de dupe wordt. 

Als je echter “tegen wil en dank” ERBIJ wilt horen, besef dan hoe het VOELT voor jezelf en/of de ander! Als dat je enige manier is om door het leven te gaan dan ben je inderdaad een zielig persoon zoals in de aanhef ook al vermeldt: “Alleen stel ik niets voor of ben ik maar een zielig persoon”