Er is MEER dan het oog kan zien.
Ja, de fysieke wereld
is wat wij zien. En wat is dan wenselijk?
Het mooie te bezitten
natuurlijk.
Mooie Artikelen
Een mooi
gebruiksartikel bijvoorbeeld, auto, tv, smartphone/tablet, juwelen, lingerie,
kleding enz. enz.
Heeft een
gebruiksartikel een gevoel, ziel of hersenen? Nee, het zijn door mensen
gemaakte artikelen.
Hoe kom je aan die
mooie artikelen? Je kunt ervoor sparen.
Oké, dus mooie dingen
zijn te koop!
Mooie Mensen
Maar nu even naar
(mooie) mensen.
Zij zijn (normaliter)
niet te koop.
Toch is er voor die
mensen altijd een baan, toch zeker waar uiterlijk belangrijk is, ze hebben een
streepje voor.
Ze komen gemakkelijk
aan seks, ze zijn nu eenmaal gewenst.
Het uiterlijke aspect
heeft dus voordelen in het leven, vooral als je er geen omkijken naar hebt en
jij je daar bewust van bent.
Bovengenoemde zijn de
voordelen van mooi zijn. Nu wil ik het gaan hebben over de nadelen.
Hautain gedrag
bijvoorbeeld, dit is er een van, wat zich zal wreken wanneer meerdere mensen
zich hiertegen afzetten.
Voor de mooie vrouw
(of man) in kwestie, die het beu word altijd en enkel op haar (zijn) uiterlijk
beoordeeld en/of gekozen te worden.
Door voornoemde komt
het voor dat mooie mensen onthecht raken van zichzelf of zich teveel geleefd
voelen door dat hokje waarin zij zijn, en/of worden, geduwd. (En dat zelfs
ongevraagd.)
Omdat mooie mensen
door minder mooie mensen gewenst worden om hun uiterlijk is een mogelijke vraag
vanuit hun zelf, wanneer ze weer overmatig omgeven worden door mensen die
minder goed bedeeld zijn dan zijzelf, “Gaat het nu over ‘mij’ (Innerlijk) of
over mijn lichaam (Uiterlijk)?”
Zoals de titel van dit
blog artikel luidt: “Alle voordelen hebben nadelen”.
Ik zie ook graag een
mooie vrouw, maar vanwege het bovengenoemde zal ik daar gematigd op reageren en
ik behandel zo iemand als ieder ander.
Maar het oog wil ook
wat, toch?
Natuurlijk, maar als
je dan stil staat bij het spreekwoord: “ Een mooie vrouw (of man) heb je nooit
alleen”, dan besef je ook dat dit zo is en dat iedereen, die zich enkel door
“mooi” laat leiden, uit is op jouw partner. Geen probleem als je relatie sterk
genoeg is, maar toch!!
Naïef en/of gebrek aan zelfrespect
Ik heb het blog artikel “Alle voordelen hebben nadelen”
uitgebreid omdat er keerzijden in zitten die mensen soms zelf veroorzaken en
dit toch erg belangrijk is voor die mensen.
Eerder in dit blog artikel kwam naar voren dat “Mooie
mensen” gemakkelijk aan een baan of seks komen omwille van hun uiterlijk. Maar
ook dat mooie mensen (normaliter) niet te koop zijn.
“Wat wil je laten zien, de verpakking of de inhoud?”
In een ander blog artikel kwam naar voren “Respect is dikwijls respectloos”.
Dat mensen zichzelf te koop zetten is iets anders dan dat
ze te koop zijn.
Als jou handelsmerk als vrouw je uiterlijk is, dan kun je
om de verkeerde redenen aandacht krijgen voor jou persoon. Als je dat wil
verkopen met alle gevolgen van dien, zoals gezien worden als lustobject en de
interesse opwekken van het andere geslacht enkel op jou kwaliteit van uiterlijk
dan kun je je afvragen of dat naïef is of een gebrek aan zelfrespect. Misschien
zelfs beide.
Ook kun je je afvragen wat voor naam je wordt gegeven door
omstanders, zonder dat dit echt waar hoeft te zijn. Te koop lopen met jezelf (bvb omdat
je dat in je beroep dagelijks uitoefent (model, theaterartiest, enz.) dat
als uitdagend wordt beschouwd en in het dagelijkse leven door mannen wenselijk wordt
geacht, zoals (netjes uitgedrukt) losbollig en makkelijke prooi (lustobject),
krijgt dan een uitwerking van aandacht die enkel op je “seksuele”
eigenschappen van toepassing zijn. (Hebben, hebben, hebben......)
Waar gaat het dan om en wat denk je ermee te bereiken op
lange termijn? Ook, waar zul je uiteindelijk op afgerekend of om verstoten
worden als het nieuwtje eraf is en je een “naam” hebt verworven. Gebrek aan zelfrespect
en/of naïviteit wordt altijd bestraft (ook al is het nog zo onschuldig) je hebt,
of je krijgt de naam!
De slotzin voor bovengenoemde is echter evenredig aan de
slotzin van het blogartikel “Alle voordelen hebben nadelen”. Waar gaat het jou
om, wanneer je je blootgeeft aan de buitenwereld, de verpakking of de inhoud?
Verzint eer je begint wanneer je
zelfrespect hoog in het vandaal hebt staan of als je door je naïviteit in
verkeerde kringen terecht komt of enkel om je uiterlijk gewild word.
Is “What you see is what you GET” of is het om ermee in de belangstelling te
staan?
Als je serieus genomen wil worden, dan zul je je serieus
moeten gedragen. Dit is niet makkelijk als je niet anders gewend bent dan dat
men je afrekent op je uiterlijk. Alle voordelen hebben nadelen.
Klik hier voor De waarheid, ofwel wie ben je? Burst Your Bubble!
Klik hier voor De waarheid, ofwel wie ben je? Burst Your Bubble!
ISSUE? BURST YOUR
BUBBLE! (Website)
Burst Your Bubble is door mij ontwikkeld om je online
de mogelijkheid te geven, jouw unieke geval te gaan beschrijven vanuit eigen
beleving en bewoording.
1 - Je kan beschrijven wat je wil, daarvoor de tijd
nemen en je kan tussentijds evalueren wat je hebt geschreven.
2 - Je stuurt het verhaal pas op wanneer je ervan
overtuigd bent dat je precies dat zegt, wat in je zit. Op deze manier ontstaat
het aanpakken van jouw unieke probleem, door gaandeweg te ontdekken waar jou
knelpunt zit, zonder dat iemand je ziet of met zijn/haar aanwezigheid je beïnvloed,
zodat je dus óók jou emoties de vrije loop kan laten gaan.
3 - Reflectie door mij vindt plaats op hetgeen jij
hebt geschreven.
4 - Een herhaling vindt plaats zolang je er niet aan
uit bent. (Je start dus weer bij punt 1.)
Gebruik van emoticons verduidelijken jou
gemoedstoestand in je schrijven.
(Via Hyves bvb is dit heel goed mogelijk, ook via
WhatsApp als je daar behoefte aan hebt. WhatsApp is ook nog eens mobiel, dus
als er iets in je opkomt kan je het wegschrijven zonder dat je het opstuurt.)
Maar je kunt me ook schrijven als je advies wilt, iets
kwijt wil, informatie wil, iets wil delen, iets over een ander vragen die een
issue heeft etc. Noem maar op!!!
