Over mij

Mijn foto
Probeer eens anders naar zaken te kijken. Lukt dat jou zelf niet? Weet me dan te vinden als dat nodig is!
-- Spreken is Zilver & 'Schrijven' is Goud! --
-- Zwijgen echter is de duivel verzoeken --
(I.p.v. het gezegde -- 'Zwijgen' is Goud --)

maandag 20 januari 2020

Leeftijd Of Leef-Tijd?

Leeftijd Of Leef-Tijd?

In mijn leven heb ik al veel mensen meegemaakt. Ook heb ik mogen meemaken dat veel mensen hun 40ste levensjaar niet eens hebben gehaald!

Ik kan dit vertellen omdat ik al die (jonge) mensen heb overleefd!

Veel mensen van middelbare leeftijd denken dat ze het eeuwige leven hebben en dat dit leven nooit ophoudt.

Uit het voornoemde blijkt dus dat het tegendeel waar is.

Veel, heel veel, mensen leven in de toekomst ofwel hebben een scenario van het leven of een bucketlist.

Dit scenario en/of bucketlist MAKEN zij zelf. Dit zal voor menigeen NOOIT uitkomen omdat zij niet in het Hier&Nu leven! Er kan van alles gebeuren en alles heeft NIET het eeuwige leven.

-IK- wil geen deel uitmaken van iemands scenario/bucketlist, omdat -IK- in het HIER&NU leef!
Waarom?
Because Tomorrow May Never Come!! Zoals ik in mijn omgeving heb mogen beleven.

Mijn voormalig vrijwilligerswerk op de cardiochirurgieafdeling van het Amphia ziekenhuis Molengracht in Breda heeft mij leren inzien dat zowel 'Jong' als 'Oud' niet waren voorbereidt op hun hartfalen. En dat is logisch als je leeft alsof je het eeuwige leven hebt.

Natuurlijk bepaald, ben je al op de terugweg na je 23ste, dus............!

Van de wieg tot aan de dood zullen de meesten volgen wat hun ouders en de maatschappij hun hebben geleerd en voorgeschreven.

Kijk naar de massale uitstroom iedere morgen naar het werk, school etc en beleef het tegenovergestelde iedere namiddag als zij terugkeren.

Dit is voor de meesten geen keuze of passie, maar is een must om te (over)leven en/of te volgen wat anderen ook doen.
Zoals al in meerdere van mijn blogartikelen geschreven, als een school sardientjes of kudde gnoes, gaat het niet linksom dan maar met z'n allen rechtsom. (Kuddedieren dus).

En dat is dus de tijd die je dagelijks verbruikt en die niet meer terugkomt.
LEEF-TIJD!

De meesten zitten dus vast in die stroom en komen daardoor nooit aan zichzelf toe, ze worden opgesoupeerd door die verplichte flow. Iedereen doet namelijk hetzelfde, schaft hetzelfde aan, streeft hetzelfde na, etc, dag in - dag uit.

Kijk bvb eens hoe de straten vol staan van auto's, en maar klagen over luchtverontreiniging. En dat terwijl de buurman/-vrouw, vriend(in) naar hetzelfde werk of party gaat en naast elkaar staan in de (verontreinigende) FILE.

Dan de hokjes waar men elkaar dagelijks induwt (maatschappelijk bepaalt).


Ga toch eens stilstaan bij wat je doet om mee te gaan, erbij te horen, te volgen en/of te voldoen aan wat je (directe) omgeving van je verlangt of afdwingt.
Kijk naar de (on)mogelijkheden hierdoor voor jezelf.

LEEFTIJD IS NIET BELANGRIJK MAAR 'LEEF-TIJD' WEL!


Hokjesvorming zorgt ervoor dat jij discrimineert en je niet (terdege) afvraagt wat dat voor jou, in jouw LEEF-TIJD, betekend.

Burst Your Bubble,
Herken LEEFTIJD & LEEF-TIJD
ECHT, elke seconde is er één die nooit meer terugkomt. Volg jij tegen je zin? Dan kom je nooit aan jezelf en jouw belang toe! Leef, Heb Lief Wie -JIJ- Wenst, En kom voor jezelf en jouw belang op. Wil jij een bepaald vlak of een bepaalde omgeving (groepering) niet meer volgen? Stop er dan acuut mee.

Je LEEF-TIJD is HIER&NU!