Over mij

Mijn foto
Probeer eens anders naar zaken te kijken. Lukt dat jou zelf niet? Weet me dan te vinden als dat nodig is!
-- Spreken is Zilver & 'Schrijven' is Goud! --
-- Zwijgen echter is de duivel verzoeken --
(I.p.v. het gezegde -- 'Zwijgen' is Goud --)

dinsdag 26 maart 2013

Are You Ready To Meet Your Soulmate? (Assumptions)


Als je veronderstelt dat de wereld eruit hoort te zien zoals die er nu uitziet dan houdt het daar op.
Steeds meer raak ik ervan overtuigd dat we geleefd worden. Dat we ons hart niet (of te weinig) volgen. Dat we kijken, verplicht zijn / te doen, naar wat de omgeving doet. Kuddedieren dus.

De gedachten die daarbij opkomen zijn,
“Ik zou wel willen of er voor open staan, maar ja wat zullen anderen ervan denken?”

En dat is wat mensen stram maakt, ze lopen vast in een omgeving die aan vernieuwing/verjonging toe is. Voor heel veel mensen geldt dit zowel fysiek als mentaal.

Ik heb het gehad in het blog artikel "Aantrekkingskracht is dat Natuurlijk?" over aantrekkingskracht en het 'Mind Over Matter' gegeven, wanneer we tegen de natuur in willen gaan of die willen tegenhouden.
Natuurgegevens, zoals magnetisme en dus ook magneten, waarbij grootte of leeftijd geen rol spelen, liggen ten grondslag aan 'natuurlijke' aantrekkingskracht, dus dit is bij mensen niets anders, grootte, kleur, sekse of leeftijd spelen geen rol, maar wel het (maatschappelijke) "Mind over Matter" gegeven.

Niemand ontkomt aan de tand des tijds. Is het vandaag nog hot, morgen is het kapot (fysiek, uiterlijk, mode, status, etc).

Velen die dan ook denken wie dan leeft dan zorgt. Maar ergens niet op voorbereid zijn is alsof je voorwaarts dendert totdat je bij het ravijn uitkomt en er geen weg meer terug is, omdat alles achter je is verbrandt, ofwel geweest (‘verleden’ tijd). Sta hier alsjeblieft eens bij stil voor jezelf, want de man met de  hamer staat ineens, zonder dat je er erg in hebt, voor de deur, WHAM!!!!!

De realiteit kan hard zijn, gemiste kansen vergeef je jezelf nooit als je doelen na hebt gestreefd en je intuïtie aan de kant hebt gezet en daardoor een kans voor het leven hebt laten schieten, omdat je verstand constant de overhand nam, gesteund door de achterban of omgeving.
Diezelfde omgeving kan je KEIHARD laten vallen wanneer je niet meer interessant bent. “OOOOHHH”, kun je denken “Maar dan vecht ik er wel voor!”.
Vechten tegen de bierkaaien heeft geen nut, en leid nergens toe, wanneer je geen steun (meer) vindt van je omgeving(en).

Veronderstellingen is eigenlijk de titel van dit blog artikel.

Velen veronderstellen dat het niet ophoud, maar even zovelen maken mee dat het WEL ophoudt.
(Denk nu niet dat dit een "Ver van m'n bed show is" want dat kan zomaar veranderen.)

Wat houdt op Mattie?

Je jeugd, mogelijk zelfs je kracht, je uiterlijk ofwel alle uiterlijke vormen die van belang zijn op een bepaald moment voor jezelf en je omgeving, ook een ziekte kan een verandering in je leven brengen of een ongeluk. Eenmaal aan het verminderen, of voorbij, dan dien je voorbereid te zijn geweest op wat gaat komen. Doe je dat niet dan blijf je vechten en vecht je inderdaad tot je laatste snik. En die laatste snik komt, daar kun je gif op innemen.
Als dat gebeurt, dan ben je een gebroken mens die dagelijks alles uit de kast moet trekken om te overleven. Een gebroken mens die tegen de (natuurlijke) stroom in blijft zwemmen, zonder ooit met die stroom zijn meegegaan om DAAR de vruchten van te plukken.

Verleidelijke en natuurlijke aantrekkingskrachten zijn in mijn opinie 2 verschillende dingen. Je laten verleiden door het mooie, of je natuurlijk aangetrokken voelen (vanuit intuïtie) tot het innerlijke, zijn de verschillen. (Een Soulmate ontmoeten of een relatie 'verstandelijk' kiezen zijn 2 verschillende dingen.)

Het veronderstellen dat wanneer iets mooi is, figuurlijk of letterlijk, het ook de moeite is om na te streven, is een algemeen voorkomende misvatting.

Bijvoorbeeld,
  • Een prachtige sportauto met een minimale motor
  • Een mooi uiterlijk zonder overeenkomstig innerlijk.

Het is het veronderstellen dat iets wat verleidelijk is, in 'aanzien', ook nagestreefd moet worden.
Marketing is gebaseerd op dit fenomeen.
Een veronderstelling is dan ook het ´laten lijken´ dat iets plausibel is terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn. En dat wat wij 'zien', zaligmakend zou moeten zijn.
Beauty, verkiezingscampagnes, marketing, etc., allemaal gebaseerd op veronderstellingen.
  
Moet je dat volgen of jezelf daardoor laten leiden? Dat antwoordt kan alleen jijzelf geven.
Workout, body fitness, hardlopen, etc, etc, alles heeft met het uiterlijk te maken. Dit heeft onvoorstelbare vormen aangenomen, is demandinding en is zelfs zo scheefgetrokken dat het tegenwoordig alleen nog maar om het uiterlijk draait. De natuur? Kijk bvb eens hoe je omgaat met je gebit, veel blanke mensen moeten een beugel dragen op jonge en/of zelfs oudere leeftijd.

Bij alles komt uiterlijk kijken, zelfs als je solliciteert op een baan waarbij uiterlijk helemaal niet van belang is. Het INNERLIJK wordt overigens helemaal niet meer bekeken, en dat is mijn inziens wie je uiteindelijk WERKELIJK  bent. Maar dat je tegenwoordig afgerekend op je uiterlijk, is buiten kijf.

Bijvoorbeeld een veronderstelling waaruit blijkt dat JA, NEE wordt! Huhh?
(Ofwel op uiterlijke kenmerken afrekenen of beslissen, omdat niet aan het 'verwachtingspatroon' wordt voldaan.)

Als je hiernaar kijkt dan zie ik al vraagtekens bij je opkomen.
Welnu, je komt iemand tegen waarmee je een klik ervaart.
Een klik is wat je voelt, die opgewekt wordt door 2 personen, die onmiskenbaar aanwezig en voelbaar is in de hartstreek. 

'Verleidelijk overkomen' is een optie, als je op die manier wilt dat de wereld op je reageert.
Maar als je dat al, op die manier, zo over wilt laten komen dan vindt de één het verleidelijk, en een 'aanbod' waar iets mee te moeten doen, terwijl een ander het een onschuldige of kinderlijke "spielerij" vindt. De eerste persoon is bezig met zijn hormonale drang of lust opgewekt door verleidelijk gedrag, terwijl de andere persoon zich daar helemaal niet door laat verleiden en daar doorheen kijkt en/of kinderlijk vind. Maar een feit is en blijft dat dit 'verleidelijk gedrag' een marketing verhaal is, iets waarop je afgerekend kan/wil worden. Zie hierover het blog artikel "Alle Voordelen hebben Nadelen (Vernieuwd, Uitgebreid)".

Marketing, wanneer goed gebracht, heeft tot effect dat iedereen het wil hebben. Heeft dat iets met de motor van een prachtige sportauto van doen of, bij een iemand met een mooi uiterlijk, met het innerlijk van doen? Nee, het heeft te maken met de veronderstelling dat iets in zijn geheel mooi is als het uiterlijk mooi is, wat in werkelijkheid TOTAAL NIET zo hoeft te zijn.
Het is verleidelijk en zodanig mooi, maar niet gebaseerd op natuurlijke ofwel innerlijke (aantrekkings)kracht.

Wie verder wil kijken zal de motorkap van die auto moeten lichten en zich moeten VERDIEPEN wat zijn motor voorstelt ofwel, bij een persoon met een mooi uiterlijk, zich moeten VERDIEPEN op zijn/haar innerlijke aspecten.
Het verschil tussen een auto en een mens is, dat je aan de auto niet hoeft te vragen om naar de motor te mogen kijken.
Bij een mens is dit anders, wil je hem of haar beter leren kennen dan zul je dat moeten vragen.
Je kunt dan toch een NEE krijgen ondanks dat je een klik hebt ervaren.

JA wordt dus NEE wanneer of waarbij,

Verleidelijkheid (uiterlijk) boven Innerlijk (natuurlijke aantrekking) gaat,
´Mind over Matter´ ofwel “Verstand boven Ziel gaat”
En dat allemaal gecreëerd vanuit ‘Veronderstellingen’.

Bepaal jij je leven met/vanuit veronderstellingen?
Of
Volg jij je hart?
(The Klick, is the only way to meet your Soulmate!)

Wordt het, Verstand of Liefde?
"Ik moet die persoon bezitten/hebben" of "Ik voel me één met die persoon 'whatever' die persoon is/doet" of hoe die eruitziet. 

Burst your Bubble,
Door eens te gaan ontdekken en/of evalueren dat iets, wat door jou verondersteld werd/wordt (aanname), ook werkelijk en/of correct is.
Lees eventueel ook eens het blog artikel "Rollenspel, een bedreiging voor de liefde?"


BURST YOUR BUBBLE

Burst Your Bubble is door mij ontwikkeld om je online de mogelijkheid te geven, jouw unieke geval te gaan beschrijven vanuit eigen beleving en bewoording.
  1. Je kunt beschrijven wat je wilt, daarvoor de tijd nemen en je kan tussentijds evalueren wat je hebt geschreven.
  2. Je stuurt het verhaal pas op wanneer je ervan overtuigd bent dat je precies dat zegt, wat in je zit. Op deze manier ontstaat het aanpakken van jouw unieke probleem, door gaandeweg te ontdekken waar jou knelpunt zit, zonder dat iemand je ziet of met zijn/haar aanwezigheid je beïnvloed, zodat je dus óók jou emoties de vrije loop kan laten.
  3. Reflectie door mij vindt plaats op wat jij hebt geschreven.
  4. Een herhaling vindt plaats zolang je er niet aan uit bent. (Je start dus weer bij punt 1.)
Gebruik van emoticons verduidelijken jou gemoedstoestand in je schrijven.
(Via email kan dat, daarvoor kun je het allerbeste IncrediMail gebruiken!)

Als je advies wilt, iets kwijt wil, informatie wil, iets wil delen, iets over een ander persoon wil vragen die een issue heeft, enzovoort, enzovoort, neem dan contact met me op door me te schrijven!!!